Home

maandag 13 juni 2011

De Slimme Reiziger

De Slimme Reiziger,

Zoals beschreven in mijn “about me” tabblad is reizen één van mijn grootste passies. Ik heb al aardig wat landen mogen verkennen en ik ben hier uiteraard nog lang niet klaar mee. Het Reizen is geweldig het geeft je letterlijk een veel bredere blik op de wereld je ontdekt ziet en ruikt nieuwe steden, culturen, gerechten, mensen en nog veel meer.
Een klein nadeel van reizen is de organisatie vooraf. Wat neem ik mee, wat voor weer wordt het etc. Telkens leer je weer praktische tips door eigen ervaring of door tips van mensen die je ontmoet. Er zijn tal van reisboekjes te koop en ook boekjes met tips echter zijn deze toch wel vaak cliché. Nu is er een super gaaf boekje (al was het maar vanwege de geweldig layout) met handige tips door en voor reizigers. De tips variëren van algemeen tot landen specifiek, dit boekje vind ik een echte aanrader, bij Boeken Voordeel voor slecht 4.99 euro te koop,


Hierbij enkele tips;
- Stop Geurbuiltjes in je tas! In landen met een warm klimaat gaan je kleren dampen van de transpiratie door de geurbuiltjes in combinatie met de vochtige kleren komt er een heerlijke waspoeder geur in je koffer en kleren in plaats van een zweetlucht.
- Scan al je gegevens in (paspoort, verzekeringspas, belangrijke telefoonnummers) en mail het document naar jezelf bijvoorbeeld per hotmail. Moet je in het buitenland dan door een roof naar de politie dan heb je altijd je (gestolen) documenten snel weer bij de hand.
- Ga op een tweepersoonsbed in een hotelkamer aan de andere kant van het nachtkastje met de telefoon liggen, de meeste hotelgasten liggen ivm de wakeup call naast de telefoon.
- Koop vacuümzakken zo kun je in je koffer of rugzak extra veel kleren meenemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten