Home

maandag 13 februari 2012

Workshop Nailart One Stroke

Afgelopen zaterdag heb ik met een vriendin de nailart workshop "one stroke" in nailcenter Lelystad gevolgd. Deze workshop werd op vakantieveilingen geveild en kost p.p. 100 euro. Met 44 euro was ik de hoogste bieder en mocht ik met twee personen de nailart workshop volgen.

















Op vakantieveilingen werd een nailart cursus aangeboden.
One stroke nailart is een schilderkunst welke zich richt op techniek waarbij twee kleur gelijktijdig op het penceel geladen worden. Omdat het een verftechniek is kun je de techniek zowel op gel als arcylnagels toepassen.

Inhoud: In de ochtend konden we "droog" oefenen op een A4-tje we leerden hoe je een blaadje voor de bloem kan maken en hoe de techniek van het verf op een kwast "laden" moest. In de middag kregen we kunstnagels die we konden versieren.














Voordelen algemeen;
Als je de one stroke techniek in de vingers hebt kun je makkelijk en snel de meest prachtige creacties maken.

Nadelen algemeen;
Veel bloemcreaties (en daar ben ik niet zo van).
























Plus en Minpunten workshop vakantieveilingen;
Voordelen;
- Leuke manier om kennis te maken in de vorm van een workshop
- Goedkoper dan direct boeken
- Je kunt (als je prof bent) ervaringen uitwisselen met collega nagelstylisten
- De profs kunnen gericht vragen stellen
- Er zit een groothandel bij waar je prettige nailstylisten producten kan kopen
- Je krijgt een bewijs van deelname..kijk







Nadelen;
- Persoonlijk vind ik dit geen leuke workshop voor beginners, one stroke is eigenlijk een verdiepingsslag op de beginselen van nailart.
- Ik vind het commercieel in de pauze mag je in de groothandel kijken (prijzen zijn dan exclusief BTW en dat werd niet vermeld). Bij ons was het door een fout (kan gebeuren) een te grote groep. Dit zijn voor mij zaken waardoor ik minder enthousiast raak
- Er wordt geen ronde gedaan om te kijken wat het begin niveau is.
- Het is eentonig je krijgt alleen de one stroke, ik miste achtergrondinformatie.

Conclusie: Een leuke dag om samen met je moeder of vriendin door te brengen. Persoonlijk vind ik dus wel dat je ervaring moet hebben de techniek is moeilijk en eentonig als je voor 't eerst gaat "nailarten" dan wil je vaak wat diversiteit. De cursus is geen 100 euro pp waardig je krijgt gebruik van verf, ruimte en lunch en uitleg van een ervaring nagelstyliste. Voor 20 รก 30 euro per persoon vind ik maximaal ik begrijp dat de materialen en lerares betaald moeten worden. Maar met een groep van 12 en bij ons 19 kan dat ruim uit.

Geleerd: Beginselen van de techniek die dat is wel heel leuk ook kan toepassen op bijvoorbeeld een Canvas Doek. Als ik op beautygerelateerde aanbiedingen op vakantieveilingen ga bieden wil ik specifiekere informatie voortaan wil ik naast de (te) algemene omschrijving op vakantieveilingen eerste een kijkje nemen op de site van de aanbieder.

Het jij wel eens een workshop nailart gevolgd en wat vond je er van?
Laat me weten

Adios Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten